onsdag 18 maj 2011

NY KLIPPT=)


Idag gick jag till en chinese frisör salong framför här vi bor. Själv så är jag kräsen vart jag klipper mig. Men jag märkte att de är duktiga eftersom det inte bara asians som är deras kunder utan varje dag kommer det in mer spanjorer och klipper sig hos dom. Jag retouchade hår botten eftersom den började bli mörkt och klippte lite specielt topparna sen får man massage av dom najs=). Normalt så klipper jag och färgar mitt eget hår, men eftersom den har blivit för lång blir det lite svårt för mig.Jag såg mig själv i spegeln och JAG ÄR SUPER NÖJD!! för första gången på länge..Och allt det där kostade endast 30euro..Ska diffinetly ditt nästa gång.
Jag har varit 2 gånger på en hår salong här i Barcelona. En gång var det en spansk gubbe som slingrade mitt hår och klippte men jag var inte nöjd med resultatet. Den blev fulare istället och jag betalade mer än vad det skulle kosta 80euro . Han sa att mitt hår var jätte lång och tjock och krävs mycket jobb. Fan jag hatar sånt när man går till en frisör salong och de bara gör håret värre och inte LYSSNAR på vad jag säger!!

Sist 2 år sen var jag på en svensk frisör här jag sa till henne att ta bort den röda tonen på håret och gör det lite mer grönt ton utan att göra mitt hår mörkare.. Efter etttag märkte jag att mitt hår var mörkare. Hon sa att det vinter snyggare på mig om jag hade håret mörkt.. Jag va whatta hell jag vill ha mitt hår så och jag skiter i det om det vinter och att jag har sommarhår. Då hade jag samma hårfärg som jag har nu fast lite mer rödare ton och det hatar jag. Hon plattade inte ens mitt hår bra den såg frizzy ut.

Men nu har jag hittat min hårsalong och det är Asians som jobbar inte Spanjorer eller Svenskar för att de bara en sak de är bra på och det är blondiner!!.

Här ser ni resultatet idag




Jag har märkt en sak att jag var aldrig nöjd när jag gick till en spansk eller svensk hårsalong specielt klippning och färg. Endast när det är asiatisk. Det kan bero på att de vet hur man behandlar asiatisk hår för det är som deras eget hår.

One love,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar