onsdag 11 maj 2011

Make your life as your hobby -Both of them are the same


Jag kommer börja ta mycket WEBCAM BILDER som denna 3bilder här=) så himla bra kvalite från min macbook =)
GOD KVÄLL!!
Vissa människor jobbar för pengar, många för att överleva som tex mat och många jobbar för att det är deras passion- deras jobb är deras passion.

Många människor jobbar för pengarnas skull. Jo mer lön man får desto " bättre" men det väldigt få som trivs med sitt jobb och många trivs inte alls. Men närdet är stort pengar som är belöning varje månad varför klaga eller hur? Det finns också vissa få människor som jobbar för att det är deras hobby, passion interes ja allt möjligt vi kan kalla det.

folk som jobbar med sin hobby sägs att de inte behöver jobba för resten av sitt liv. Men många av dom tjänar inte heller så mycket pengar. Alla vill ha sitt "drömjobb" ett jobb där vi inte behöver känna att vi "måste" jobba och får ta den långa tråkiga timmen på jobbet. Jobb som man verkligen älskar och samtidigt tjänar riktigt bra med pengar. Vad skulle ni själv välja? Ett jobb för att det är ett jobb eller ett jobb för att det är den du älskar att jobba mer som att gå upp på morgonen och hålla på med din hobby.

Jag har själv svårt med dom här två olika val. Jag kommer plugga och jag har bestämnt mig att plugga med det jag tycker bäst och inte för pengarnas skull. Sen kom jag på att det finns inte så många val att välja mellan karriären som man vill plugga med. Jag skulle vilja jätte gärna plugga fastighetsmäklare och det är min drömyrke med fotograf på sidan om. Men jag tror inte att det finns i distans så jag får tyvär välja något annat. Fråga mig inte varför jag inte plugga i Sverige? det för att jag bor i Barcelona punkt slut =)!.

Men vad jag har lärt mig är faktiskt jobba med det jobbet man gillar bäst specielt om du har tänkt att plugga ett karriär.Gillar du dom "hat "jobbet som mest av oss HATAR så har du verkligen tur att jobba med den samtidigt som det är din passion. Allt handlar inte bara om pengar. Att jobba flera timmar och slita hela sitt liv för de pengarna du älskar att få varje månad är verkligen inte värt det! Men sen är det skillnad om du är en cash lover...Ja ibland önskar jag att världen var helt perfekt men tyvär det är det inte. Man kan inte få allt i livet heller.
..Cash is not always king..
Godnatt!!

One love,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar