måndag 9 maj 2011

Never forget how its like to be, just because you feel that you are in top of the world

En sak vill jag bara säga att vissa människor ( även jag ) glömmer värdesätter små saker. Så fort man kommer upp eller når toppen ett tag så blir vi blinda. Spelar VIP, shoppar loss som en drottning, beteer sig annorlunda och t.o.m tror att man är en drottning eller kung. Vi glömmer vem vi är, vart vi kommer ifrån och värdesätter små saker eller inte värdesätter alls. Ibland tycker jag att det är bra att man hamnar i vissa hårda situtioner som tex. inte har pengar eller mat. För då får man ett annat tänkade och verkligen värdesätter varenda ören du hittar på din ficka eller i väskan, äter maten som man har tänkt slänga och dricka vatten från den "äckliga" kranen.
Ja Ibland är det BRA att hamna i sådana situationer för att påminna oss vad VI EGENTLIGEN har och VAD EGENTLIGEN som finns runt omkring oss. Som tex. hungriga människor på gatan, människor som inte har ett ställe att sova på, inga kläder och även dom som är helt ensamma.
Om jag fick bestämma att välja mellan att " born rich" och " born poor" jag skulle välja " BORN POOR", för att har ni inte tänkt en sak att man lär sig så mycket av det. Är man jätte fattigt från början så har man NÅNTING att kämpa för livet. Plugga hårt ooch JOBBA mycket. Att bli nånting stort av det man har kämpat för nästan hela sitt liv, vad det kommer kännas så oerhört stort av allting man har gått igenom för och sen står där säger " FY FAN DET HÄR HAR JAG JOBBAT HÅRT FÖR!"its something you really achieved in life. Så värdesätter småa och det lilla ni har för att många har inte ens nånting. Så va glada och tacka för den ni har idag.

“Happiness lies for those who cry, those who hurt, those who have searched, and those who have tried for only they can appreciate the importance of people who have touched their lives.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar