tisdag 31 maj 2011

Loft säng

Jag och Rubén har "på ett tag " planerat att vi ska "renovera" hans rum. Inte riktigt renovera men byta massa möbler och byta ut sängen och bord. Dels för att vi är nu 2 personer i hans rum och hans långa säng ( tanken på att han är 190cm) fast den är egentligen bara för en pers. Så vi har sedan December trängt oss där. För mig är det ok men i längden blir det för trångt för bägge pers. Så jag hade en idéa medan jag satt i hans rum en dag och tänkte hur vi kan göra så att hans rum ser större ut ?.

FÖRSTA : Jag tänkte vi byter ut sängen till en bädd sofa ( så det bara viker ihop den på dagen ) och säng på kvällen. Men sen blir det ändå lika trångt eftersom hans skrivbord är här.

ANDRA: Kom på att loft säng finns och vi har planerat en sånt så under loft sängen blir det 2 stora skrivbord för mig och han.Viola!!!. Det kommer vi göra efter jag har kommit tillbaka från Sverige och han från båten. Liter inspiration bilder på loft sängar som vi har tänkt inne i rummet. Och JA LOFT SÄNGEN KOMMER INTE RASA NER NÄR DET ÄR 2 PERSONER SOM SOVER.



Det här ser perfekt ut förutom ändra botten. Det ska vara 6 små lampor under loft sängen. Färga den lite och under ska det vara omringad med hörn skrivbord. Det kommer bli skit snygg så längtar tills dess!!








Bilderna hämtad från en hemsida och allt info ni vill veta angående loft sängar.: http://sovloft.se
en man som gör loft sängar och han är super duktigt. Önskade att han bor i Bcn så han kan göra våran. Men vi får väl lita på spanjorerna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar