fredag 25 juni 2010

The tragedy in San juan hit by a train 12 died

Bilden är tagen på google...

För det första är att jag har ingen arning vad som händer i världen idag. Har helt glömnt bort och läsa aftonblandet. Läste det idag och blev chockad av det som har hänt i torsdags.
12 ungdomar dog samtidigt genom att de korsade över tåg spåret med 40 andra istället för att ta den vanliga vägen ditt. Var dom fulla eller hur tänker man när man KORSAR över tåg spåret??!!
Såna här tragiska händelse händer ÖVERALLT. I sverige tex i Sävsjö nära där vi bor så hände det samma sak. Jag kom inte ihåg vad som hände med jag tror det var några ungdomar som fått i sig alchol och gick över tåg spåret. Det andra var också en tant som pratade med mobilen och hörde inte tåget som var på väg och tuttade långt borta, hon var jätte gammal :( men som denna hur tänker man ??!
Livet är ingen lek genom att chansa gå över tåg spåret. Den är hög också så man måste hinna hoppa upp till andra sidan. Ibland har jag fört mig göra det när jag väntar på tåget eller spårvagn här men sen tänkte jag " jag är en idiot om jag gör det" varför inte ta den vanliga vägen som alla andra än att ha bråttom!! Gud det är så hemsk att 12 ungdomar dog försvann i jorden i bara mindre än en minut. Tänkt er som körde den tåget. Det ingen bil så att han kan bara stanna direkt. Fy faaaaaan!! Han må säker pyskisk sjuk efteråt:(. Tänker på familjerna till dom som blivit påkörda. Varje år den här dagen kommer 24 Juni 2010 man vågar inte göra nånting. Det så hemsk. Så tar vara den gången du lever. Älska folk som du hatar. Älskar mer den du älskar. För att man vet aldrig vad som kommer hända imorgon, ikväll nästa vecka..
Gud vad jag sörjer av det som har hänt tragisk tragisk tragisk!!!! Jag menar det "ok" om det var en pers eller 2 men TOOOLV!!! hallå va fan är det som har hänt med världen...

Så hoppas ni tänker på det här TAR VARA VARENDA MINUT I ERAT LIV. man vet aldrig om den kommande 5minuter är den sista i ditt liv..GLÖM HAT, GLÖM ILSKA, GLÖM AVUNDSJUKA , GLÖM GLÖM GLÖM !! FÖRSÖK ÄLSKA FOLK SOM DU HAR NÄRA DEJ TA VARA PÅ DOM OCH ÄLSKA DOM MER OCH MER VARJE DAG!!!

Nu ska jag äta min lasagna som väntar i ugnen. Är super duper hungrig..!!

Ha det braaa allihopa njut livet medans ni har det. Peace out !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar