onsdag 31 mars 2010

kärleks råd

En sak varför jag skriver det här , det för att jag hade inte mått bra för några timmar sen och nu mådde jag bättre efter att jag har pratat med min bästa kompis Daria , pratat med min homie J. och pratat med min pojkvän R.

Som ni redan vet att alla har sina svaga sidor och för mig den svagaste sidan är när det gäller kärlek. Man skriver och ger andra råd , men när väl kommer till dig så är man svagare än någon annan eller så har man tappat tillit på sig själv. Jag vet inte hur jag skulle klara vissa situationer utan Daria. Även om vi inte är tillsammans nu så har hon alltid tid och lyssna på mig via msn, mejl eller telefon.

För mig är hon den enda personen som har gett mig råd i livet att det får mig ända på sättet hur jag tänker och uppför bara så där...
Som vissa kanske vet att jag har pojkvän nu och när man älskar /gillar någon så vill man ha denna personens uppmärksamhet .
Det senaste dagarna från söndag-tisdag (idag) har jag varit hos min älskling hela tiden.


Igår så hade vi bråkat så mycket som aldrig nånsin för även om vi bara har varit tillsammans i 3 månader, men va är typisk mig så blir jag så arg att jag gråter skriker och tom puttar bort killen och att jag överdriver för mycket ibland, ( det kan jag hålla med om), sen blir vi vänner igen, men när man blir sur arg och ledsen samtidigt vill man bara dra där ifrån och även om du säger " lämna mig ifred osv, så vill man att den personen försöker stoppa dej och springer efter dej och det är typisk jag. Jag vill och jag gillar när killen springer efter mig och hindrar mig att inte bara gå därifrån.


Så jag fick råd från D av hur jag ska ändra och förbättra situationen och hon är nog den bästa och enda personen och hela den familjen som få mig tänka till och blir starkare när det gäller råd i livet från vänner, kärlek, killar, jobb osv..

Problem : Pojkvännen är en person som jag har aldrig träffat någon som tänker som han gör. Man kan nästan säga att hans beteende eller sättet hur han tänker på saker och ting som han sa till mig idag tex. " tänker du innan du gör saker och ting", eller som " lyssna först innan du svarar på min fråga" eller " du frågade inte nyss den där fråga till mig?".. ( jag frågade om att han visste /vet att djur som hundar har ingen själar )..men iaf det påminner mig lite om min mamma. Hennes initiativ tänkade det ska vara perfect och alltid rätt faktum hon säger och vet..Soooo min pojkvän, samtidigt som han får mig garva att jag får ont i magen. När vi bråkar så skrämmer han mig som att säga " det här kommer aldrig funka i längden", eller nästan som han skulle säga " bättre vi gör slut " ( fast han aldrig sagt det.) och varje gång han säger det till mig även om det inte var mitt fel så kommer jag till honom och säger förlåt , from nowhere för att jag är rädd att han menar det. Jag är kär och enda hot är att skrämma mig genom att säga " det här kommer aldrig funka"...SÅ VAD GÖR MAN I DENNA SITUATIONEN?? svaret som min bästa vän gav mig väckte mig från graven och tänkte " det så sant att jag inte tänkte på det"..när man är kär blir man blind att det enda man ser är personen och den enda rädslan är ordet " det kommer aldrig funka"...

så här var rådet från min bästa vän som jag skulle vilja dela med mig som har varit med ooch är på samma situationen som jag är nu och som jag ska börja tänka och ändra från och med nu!!!


  1. Chaffs upstår = det är som en krydda i ett förhållade och visar bara att ni tycker om varandra, utan tjaffs funkar inte ett förhållande!


  2. Du måste vara säker på dig själv!


  3. Alla som bryr sig om sin partner blir som jag i denna situationen, för mycket...


  4. Måste acceptera den dåliga stunden med killen.


  5. Alltid stå på dig och säga din åsikt ( oavsett om han tänker lite annorlunda än du själv)inte alltid hålla med om du inte tycker att det stämmer för att passa in med honom till 100%.


  6. Lev och ha dina åsikter ( aldrig ändra) bara för att han ska "acceptera" och "älska" dig mer för att du håller med han även om du inte gör det. Det är bara inte du och det är bara falsk. Åsikter och tjaffs är bra i förhållanden, för när man blir sams det blir bara starkare och starkare känslor.


  7. Blir inte fundersam varje gång du hamnar i denna situationen och låt inte dina känslor styra ditt huvud och tänker negativ i förväg. För att för det mesta så har känslorna fel eller så är du så osäker att du tänker negativ i förväg och du beteer dig konstig framför din kille och du bara skaffar till problem av den "lilla" situationen. Istället för att hitta en lösning så blir det bara värre för att dina känslor viskar i dina öron och blir bara fel. DU blir sur och arg och ställer till står bråk iställer för att det skulle ha varit löst.


  8. Han älskar dig för den du är och inte för att ändra dej för den du inte är och inte borde vara. För du är du sättet du tänker och säger och dina åsikter.


  9. Om killen nångång vill göra slut pga " situationen" det inte för att du har tjaffsat eller sagt som du tycker men för att han vill inte ha dig och inte tyckte om dej!


  10. Om han ger upp dig när et tjaffs uppstår så är man inte mycket till killen, för att man vill alltid att allting ska gå bra och försöker lösa hela tjaffs grejen.


  11. Känslor alltid styr över, isf så har har ingen känslor för dig om han gör slut.


  12. Även din själsfrände tjaffsar man , inte för att den personen är en dubbel kopia av hur du tänker, gillar och ha åsikter.


  13. Killen är kall när du tex hur av dig till honom för att han vill ha uppmärksamhet och tröst( fast inget är fel på dej osv).


  14. Var inte orolig om du inte får all uppmärksamhet från din kille som du vill ha, det för att killar , det tar sin "tid" och tar tid tills dom blir som oss tjejer från "första" början. Vi tjejer ger killar uppmärksamhet mer än du har förväntat sig. Killar är mer chill, lugna och tar en dag i tagit. Det kanske för att dom är "KINGEN" över ett förhållade. Det är dom som frågar om att ni ska vara tillsammans , det är dom som säger att ni ska träffas osv..


  15. VISSA ALDRIG ATT DU ÄR RÄDD ATT DU BLIR LÄMNAD, GÖR ALDRIG DET!


  16. En kille drar i dom trådarna jämnt. Varje gång det är något så kommer han hota dej som tex. " om du är så här , kommer det aldrig funka". och då vet han att du kommer backa och säga förlåt även om det var inte ditt fel utan hans. Vissa aldrig att han är den sista och att du kan ej leva utan han.


  17. Vara dig själv och säg vad du tycker och tänker. Om en kille säger " det här kommer aldrig funka" så svarar du " det här gör mig ledsen att du säger så för at jag tycker verkligen om dig, men om du vill det så fine. Åtminstone så är det han som har gjort slut v.s han får ångest. Det blir inte du som tänker " ååh vf gjorde jag det där"..Det han som gjort slut och det han som får leva med det.

  18. En killes trät när dom säger " det här kommer aldrig funka", du kommer till han och säger förlåt, och han vet det tricket du är svag för och då behöver han inte kämpa. Han har redan dig runt fingret.

  19. Du ska ALLTID göra killen osäker, aldrig låta han veta mer att du gillar han och du vill vara med han så länge det håller (bara om killen har aldrig sagt att han älskar dej också ännu).

  20. Om en kille endag säger att han inte kan träffa dej. Va inte sur och frågersätter för mycket. För det tycker dom är jobbigt. Man måste ha sin tid även tid för att vara sig själv och titta på tv ( du behöver inte tänka att det betyder något annat). ALLTID ALLTID LITA PÅ DIG SJÄLV OCH ALLTID GÖRA KILLEN OSÄKER =)!!

så det var för mig....nu ska jag sova, har så mycket saker att göra imorgon flyttningen, träffa hyresvärden, jobba gå till ena och andra lägenheter osv...


Gotta bounce...tack gumman för rådet!! du är så bäst , älskar dej..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar