onsdag 3 mars 2010

wednesday & rainy

Tjena! Godmorgon till er alla,

För första gången har jag lyckats vakna tidigt som klockan 09.30 och hunnit äta frukost och druckit tea med mjölk. Va gött det känns. Jag är väldigt slarvigt med att äta 5ggr om dagen vilket är bättre och hälsosam, då menar jag alltså,



  • Frukost

  • Mellis

  • lunch
  • Mellis

  • Kvällsmat
Helst äta smått varenda 3 hr...det låter mycket men det är det inte. Trust me =)!!!












Vaknade idag med regn ute, jag som tänkte tvätta mina kläder, men det blir inte. Om det är soligt ute så tvättar inte jag, för då sover jag tills 13.00. Om det regnar då väl jag vaknar tidigt. Konstigt va?!.. ska se om jag har lust springa till mataffären och köpa lite mat, och sen innan jobbet skicka pengar till mormor på Filippinerna. Hon är 96 år gammal. Gud må välsigna henne så att hon får leva länge till. Hon är stark hon.

-Saknar dig Marielaaaaaa...:(:( missing you my friend..love you girl!!
Idag ska jag pröva använda mina lösögonfransar som jag har köpt, ska se om jag lyckas...Vi skulle jogga idag på morgonen, jag och Lora min nya huskamrat från Scottland. Som tur regnade det, hade inte lust och jogga direkt. Skönt ha en tjej i huset och få prata lite engelska som påminner mig väldigt mycket om irländsk engelsk, där jag bodde innan för nästa ca 3 år.

In english...
Today i made it to wake up early in the morning at around 9.30 to eat breakfast, im very bad eating 5times a day which is better and which we should, and what i mean about eating 5 times a day is what i mean...




  • Breakfast

  • Snacks

  • Lunch

  • Snacks

  • Dinner
It sounds alot but trust me its better than to eat 1 or 2 huge meal a day.


Köpte lite massa skit från sephora igår
Ögonskugga, lösögönfransar och ögonbryns penna..sen fick jag dom här perfume samples..
Today i woked up hear that it was raining outside. I was planning to wash my clothes, but as usual i am so good timing. I always plan when its raining outside, and when its lovely sunny day i sleep until late 13.00 and dont wash my clothes. Its funny huh?! We suppose to do jogging this morning men & Lora, my new flatmate from Scottland., luckily it was raining, thanks God i wasnt in the mood doing exercise. Was thinking to go to the foodstore to buy some food and go to send money to my grandma before going to work , but i dont like walking on the rain you see. So maybe i do it tomorrow, if it wont stop raining soon..
Lora is as much into sports as me a.k.a sporty girl..=) so she try to build up a girls fotboll team so we could play, so im on it!! I miss being in the field, to play sports and play like a man..=)


Mina naglar, i like it simple & pink =) Är imponerad på bloggerskan Foki och japanerna som har så pimpad naglar. Det snyggt men skulle aldrig palla ha så för mycket design. Inte om man bor ensam och sköter sina disk, tvättar sina egna kläder etc..



HAVE A GREAT DAY EVERYBODY
Peace & Luv //V.


















































1 kommentar:

  1. Hm det beror på är man kille och är över 20 tycker jag man ska ha extra jobb även om man är student. man vill ju inte att flickvännen ska betala allt.

    SvaraRadera