söndag 22 augusti 2010

movies...

Jag är en stor film fanatic och älskar att se pa filmer . Jag kollar pa 1-2 filmer varje dag och kommer inte ihag dom alla. Här har jag en lista pa nagra filmer som jag gillar och ger 10 stjärnor!!.


  1. The illusionist - en film om magi men inte riktigt. Jag vet inte hur jag ska förklarar filmen sa att jag inte drar hela historien till slutet. En film som man kan bli lurad pa. Därför heter den "illusionist". Den är super bra och klurig!!



  2. Hachi (k0) - Älskar filmer speciellt när den är baserad i verklighet som denna filmen. Älskar den ännu mer för att det handlar om en hund och sin husse. Om den heter" hunden är människans bästa vän" sa är den här filmen mer än sa. En hund som förlorade sin husse utan att veta om han nagonsin kommer tillbaka pa samma plats där hans husse stiger av varje dag vid 17.00 pa tag stationen efter jobbet. En hund som väntade pa samma plats varje dag , samma tid , samma plats nästan hela sitt liv i 9 ar.



  3. Allt för min syter - Underbar och sorlig film om en flicka som har blod cancer. Efter hon föddes skaffade hennes föräldrar en syskon till henne som heter Anna, bara för att kunna "rädda" henne om hon mar dalig. Behöver hon mer blod tar dom det fran hennes syster Anna etc. En flicka som Anna ( reserved för hennes stora syster) kämpar för att kunna ha rättigheter över sin egen kropp.



  4. Inception - Kanske alla har redan sett den. En grym film igen av leonardo Di carprio. Bättre än shutter island . En film som man maste verkligen hänga med för att kunna första.



  5. Gran torino - Vill bara tilläga att jag brukar inte gilla Clint eastwood förrän jag sag en av hans egen producerade filmer som den här. Den är grym. Bättre att ni ser den än om jag förklarar vad det handlar om.



  6. Twilight saga - Trodde den här filmen var för 12 aringar tills Daria sa att den var super bra...Älskar vampry kärlek filmen. Skulle du vilja vara en vampry om du blev kär i en för att kunna vara med honom för alltid??!. Dvs lämnar din familj , vänner ditt liv och allt annat?!



  7. Men of honour - Ännu en baserads verklighet historia. En av min favorit. Handlar om en man han den svarte pa filmen som har enda dröm är som den bästa dykare nagonsin. Americanerna pa hans jobb och hans chef hatade honom bara för att han är svart och kämpade för att visa vad han kan även om han riskerar sitt liv. Den är väldigt rasistisk filmen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar