söndag 23 januari 2011

Wrong or right



Vissa människor i världen väljer det väl säga vad som känns rätt är vad som är bäst, men manga i slutändan är inte glada. Varför? för att manga gör det inte för vad som gör de glad, vissa gör de för familjen skull. Kanske inte här i Sverige eller Europa, men i andra länder sa är man inte riktig fri. Antingen familjen accepterar inte dina val i livet eller att du maste göra det som är rätt och glömma dina drömmar för att hjälpa försörja familjen. Vissa har det svart. När jag tänker pa det sa är jag väldig glad att jag inte behöver ga igenom sana situationer. Visst skulle jag göra allt för min familj och det skulle göra mig glad för att kunna hjälpa de, men att inte kunna ha den chansen att uppfylla dina drömmar är en annan sak!



I filippinerna ex. det händer ofta hos en eller flera familjer. Kommer man fran en rik familj är det inte ok att du är tillsammans med en person som inte har utbildning och inte fran en fattig familj. Manga ungdomar rymmer fran sina familjer för att kunna vara med varandra. De blir aldrig klara i skolan , blir gravid skaffar familj vid 16 ars alder. " vi klarar det, säger det unga paret till varandra", " vi har varandra oavsett vad som händer det du och jag". Inget jobb och ingen framtid. Tillslut ändan haller de inte längre och inser att vad det gjorde är fel- de brakar och är inte lycklig längre. LIFE CANT SURVIVE WITH LOVE ALONE. Love is not blind , men i den här liknande situation LOVE IS BLIND!!. Man tänker bara pa kärlek , ingen framtid , inget jobb. De har glömnt att kärlek överlever inte med bara Kärlek. Du kan inte äta med kärlek och det är det enda man tänker.

De finns inte s.k WRONG BUT HAPPY!! how can you be wrong but happy?! ¨" Det här är inte för mig och det jag gör är fel , men skitsamma det gör mig glad i alla fall". Är du säkert pa det? It says BEING HAPPY AND HAPPINES IS NOT THE SAME THING. BEING HAPPY CAN LAST FOR A MINUTE, HOURS OR ONLY A DAY, BUT HAPPINES IS SOMETHING YOU KNOW IT WILL LAST UNTIL THE END.

and how about RIGHT BUT SAD? Funkar inte heller! Manga gör vad som känns rätt men ända är olycklig. Tänk till ex. de andra kulturer, kvinnor som blir bortgifta. Manga vill inte bli bortgifta ( jag vet att vissa väljer själv att bli bortgifta), men det gör det i alla fall för sina föräldrars skull alltsa vad som är "rätt". Life is fare for many people, but UNFAIR FOR SO MANY PEOPLE specially with culture and for those who dont have any choices.

Sana stora val i livet som du kommer fa leva med om inte resten av ditt liv ska man GÖRA DET DU KÄNNER FÖR OCH SOM GÖR DIG GLAD. Life is one way street och du väljer om du vill göra det du tror är rätt och gör dej olycklig eller gör det som är fel och gör dej lycklig. Tur för de som har valt det som känns rätt och är glad och otur för de som väljer fel och är olycklig. LIVET ÄR VAD DU GÖR DET TILL! Det viktigaste i livet är att välja hur du kommer leva ditt liv.

Whats more in life than what you did was a choice that made you happy. It made you happy because it was the right thing. Doesnt matter what other people say, what matters is what you think and feel is what right and what makes you happy.


VA SOM TVA GLADA SMA APOR =)

bE LIKE TWO HAPPY BABY MONKEYS =)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar