söndag 31 juli 2011

Stuck in Stockholm-Bromma

Hej!

Long story short. Igår morse runt kl.07.30 åkte vi tidigt på väg till Piteå Stand by Stockholm för att hälsa på min pappas kompis som bodde på ett hotell s.k Mornington Hotell.
Det var meningen att vi ska gå till Advent kyrkan först som började kl 11-13. Men min pappa hittade inte kyrkan. Så vi åkte direkt och träffade min pappas kompis på hotellet och åkte till Bromma plan för att käka lunch och det blev kinesisk/thai mat ute på en terraz. Vädret var kanon. Vid 14 gick jag och träffade Sofians kompis Alice för att lämna hans kläder som han lämnade i Barcelona då han bodde där och efter 3 år han har inte kunnat hämta sina kläder så jag tog med mig den hit i Sverige.
Vi drog efteråt tillbaka till hotellen med taxi eftersom det var svårt och hitta gatorna med bil. Stannade ett tag vid hotellet och mamma började få ont i magen och det blev värre efteråt att hon led av smärta. Så vi ringde ambulans som tog henne till KAROLINSKA SJUKHUS Tyckte synd om mamma har aldrig sett henne lida så mycket som hon gjorde igår att hon bara låg på golvet och skrek av smärta =(. Jag fick inte åka med ambulansen eftersom det var bara plats för en så min pappa åkte med och jag stannade här på hotellet med pappas kompis som var så full hela dan och kvällen. Men fick stå med det!.lyckades smitta ut från dom i alla fall.

Igår fick vi boka rum på samma hotell som tur hade dom extra rum med separerat säng. Mamma är fortfarande på sjukhuset smärta pga livmoder cysta. Hon är där från och med igår och några dagar till beror på beskedet om det blir operation eller inte. Ifall om det blir operation kommer vi vara här i 1 vecka så vi får se vad so händer. Hoppas hon blir bättre. Så det blir ingen semester till Piteå och hälsa på brorsbarn tyvär.

Idag var vi tvungen och flytta till ett annat rum som är större och får dela säng med min pappa. Det enda lediga rum de har. Som tur är hotellet inte så dyr..Riktigt fint inkl frukost buffe. De har aktiviteter också , gym och tak terraz med häng matta och spel rummet.
Efter besöket på sjukhuset idag tog vi taxi till Kista och åt indisk mat. Men föredrar thai mat.

Lite bilder kommer..




Dricker lite öl CORONA.
Jag tror inte att jag tål så mycket öl. Får mycket gas i magen sen.










Banana split på thai kinesisk restaurang



Första hotell rum som vi hade igår.




Rummet vi har idag näst störst.



Dagens lunch i Kista galleria blev Bombay indisk mat.
Den var god fast för mycket sås och det bara gjorde så att jag inte tyckte om den tillslut.



Mina nya blåa byxor ser svart ut på bilden.

Nu ska jag relaxa och kolla på lost..

One love,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar