måndag 28 februari 2011

Barcelona - My favourite City

06 – Hur det är att bo i Barcelona

Hinner skriva nagra rader innan Rubén kommer hit i sitt rum efter han har pluggat i det andra rummet.
Jag är sa proppmätt eftermiddagen. Jag hann komma förbi hem och säga till min flatmate att jag ska "flytta" nästa manad...any nu ska jag skriva om hur det är att bo i Barcelona- staden som vi alla älskar.
Har bott här i 4ar och 3 manader, shit ?? already??. Jag älskar den här staden, människorna, kvällsliv och det FINNS ALLTID NANTING att göra. Massa människor fran olika länder, helt underbart!! Dock sa finns det alltid negativ. Lönen är inte som i Sverige, jätte stor skillnad, men som tur jobbar jag pa citibank dvs jag har sa rätt bra jobb än det flesta och väldigt bra lön ocksa. Jag tycker att det är billigare här än i Sverige. Lägenheten dock är dyr. Ett rum kostar minst 3500kr litet rum t.o.m.
Shopping är inte sa dyrt heller. Ska man ut och festa finns det alltid gäst list till 02.30 eller om man har kontaktar far man gratis drinkar ocksa=). Annars en drink kostar 90kr.
Aya Barcelona for me love=)!!!..

Nu ska jag kolla pa min serier...bye..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar