torsdag 17 februari 2011

Whats love gotta do







-Vad är kärlek?

...för mig kärlek är den underbaraste som finns. Kärlek till din pojkvän, vänner, familj osv..det finns massa olika typ av kärlek. Kärlek ska man visa varje dag, men vad är äkta kärlek? För mig är det nog den svàraste att skriva om. Kärlek visas ingen hat, ingen illa, ingen avundsjuka,i ingen arrogant, ingen stolhet,Kärleken är tålmodig och snäll.


Det flesta av oss har nog svart att svälja stolhet till sina vänner och pojkvänner och till och med nästan till alla. Jag är en av dom , jag är en stolhet människa, men jag har lärt mig idag att med stolhet kommer man ingenstans. Proud hurts, it never helps.-true jo mer vi visar varan stolhet till den personen vi älskar jo svarare saker och ting blir och jo mer vi visar det jo ondare det görs ocksa. Alltid visa kärlek varje dag, för det kanske är din sista. Vem vet vad händer imorgon och det är redan försent?. So show love like tomorrow never comes. Bättre för mycket kärlek än för lite eller hur?.










En av mina favorit text fran bibeln

1 Corinthians 13:4-8a om kärlek



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar