fredag 10 september 2010

Funny story about when God created the animals...

Först Gud skapade oxe, och han sade till oxe, "Idag har jag skapat dig! Som ett djur av bördan, det är vad ni kommer att göra. Du kommer att gå till fältet med jordbrukaren hela dagen. Du kommer att arbeta alla dagar under solen, dra plogen eller drar vagnar! Och för att göra detta skall jag ge er en livslängd på 50 år. "
Oxen invändningar. "Vad vill du mig att leva den sortens liv under 50 år? Jag har 20 år, det blir mycket arbete, och jag ska ge 30 år tillbaka till dig." Så Gud överenskommits.

Då Gud skapade hunden och sade till hunden, "Okej, hund. Vad du ska göra är att sitta hela dagen vid dörren till ditt hus, och vakta dörren. Alla människor som går förbi, eller försöker komma in, du ska skälla på dem. Jag ska ge dig en livslängd på 20 år för detta! "
Och hunden invändningar. "Va? Hela dagen har jag att sitta vid dörren? Inte en chans! Ge mig bara tio år. Jag ska ge er tillbaka den andra tio!" Så Gud överenskommits.

Då Gud skapade apan och han sade till apan, "En apa måste vara underhållande. Du ska få alla skratta och göra konster. Och jag ska ge er 30 år av livet att göra detta."
Och apan invände också. "Va, få folk att skratta? Monkey tricks? Tjugo år räcker och den andra 10 år, ger jag tillbaka till dig." Så Gud överenskommits.

Då Gud skapade människan. Han sade till mannen: "Din uppgift är att sova, äta och spela. Du kommer att göra sa manga roliga saker i ditt liv. Du är min speciella skapande, och allt du behöver göra är att vara bra och njuta av livet. För detta sorts liv, jag ska ge dig en 20 års livslängd. "
Mannen invände också. "Vad Gud? Sådan ett bra liv? Äta, spela, sova, inte göra någonting? Njut av det bästa och du förväntar mig att leva i 20 år? Varför gör vi en deal? Eftersom kon gav tillbaka 30 år , hunden gav tillbaka 10 år och apan gav dig tillbaka 10 år kommer jag att ta dessa år! Det kommer att göra min livslängd 70 år, eller hur? " Så Gud överenskommits.
Och det är därför ...
För våra första 20 år, äter vi, sova, leka, njuta av livet och gör ingenting. Under de kommande 30 åren arbetar vi hela dagen. Under de kommande 10 åren, underhållar vi våra barnbarn som att göra apa ansikten och göra tricks. Och för de senaste 10 åren, stannar vi hemma, sitter framför dörren och skäller på folk! =)

Published with Blogger-droid v1.5.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar