tisdag 7 september 2010

egoistiska


.,många säger jag att är generös. Det kanske jag är. Jag gillar att dela saker med mig till mina nära och kära. Ber någon eller frågar någon mig om hjälp, hjälper jag gärna till. Ser jag en urfattig människa ger jag den pengar. Så är det bara. Vissa har inte lätt i världen, men det värsta jag vet är själviska och jävligt snåla människor! Det ok om man är snål för att man inte har, men det är inte ok om man har och inte vet hur man ger och tar.
Det värsta jag vet också är en som utnyttjar någon.
Jag kommer ihåg engång hade vi en kompis som var jävlig snål. Hon har pengar men föredrar att vi hennes kompisar ska bjuda henne när vi går ut. Ber man henne låna en tia så ljuger hon att hon inte har men nästa dag vill hon ut och festa. Hon var snål när det gälle henne och hennes saker. Men whatever man har lärt sig tills nästa gång. Som tur var så är vi inte vänner med henne längre.


" I learned to give not because i have many, but because i know exactly how it feels to have nothing!"
Published with Blogger-droid v1.5.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar