tisdag 15 mars 2011

new year resolution





Visst är livet spännande och samtidigt kul att fa göra sina saker när du vill hur du vill utan att nagon säger nanting till dig.
När jag var liten ogillade jag mitt liv med mina föräldrar. Allting var mammas regler sa länge du bor under hennes tak. Min mamma är Mrs. Diciplines och mrs. perfektionist och jag gillar det men ända inte. Jag gillade inte bo hemma hos min familj. Jag maste alltid göra nanting varje dag. Jag kunde tex inte bara vakna en morgon sätta pa tv medans jag at frukost. Nej , nej när mamma sag mig i vardagsrummet börja hon predika och skrika. " ät i köket och inte i vardagsrummet. Plocka undan och diska efter dej. Inte bara det allting ska vara SPOTLESS Clean precis som fran början innan jag gick in i köket och börja laga mat. Ser hon mig sitta framför datorn när hon har kommit hem, fragar hon mig " jaha, du sitter där sa fint, har du varit ute med blackie ( hunden )?", "ja" säger jag, sen fragar hon " hur länge sen var det ?", hur langt gick du?". osv. sen efterrat forsätter hon fraga om jag hade städat huset dammsugat och torkat golvet. Ja sa är min mamma. OM jag svarar " jag gör det sen", sa säger hon " nee innan du gör dina saker eller umgas med dina vÄnner, hjälp mig hemma först sen kan du göra precis vad du vill. " Har jag inte städat ordentligt maste jag göra om hela. En av mammas fras brukar vara " varför göra det sen, när du kan göra det nu ?"., gör du det nu slipper du göra det sen. Jag ¨tackar min mamma idag för att hon har varit sa mot mig. Tänk er manga svenska ungdomar t.o.m gubbar och tanter som ännu en dag inte ens vet hur man viker kläder tex eller laga mat ...

Nu har jag ett eget liv, bo i ett annat land och visst tycker jag att det är skönt att ingen mamma säger till vad jag ska göra när hur vill. Utan regler, men jag märkte mig sjÄlv att jag trivs bÄst ha regler i mitt liv.Kan inte tänka mig utan regler....!!! Da far jag ordning och reda pa mitt vardags liv och det blir en vana och sen mar man bättre ocksa.
Just nu har jag blivit slarvigt med att göra vissa saker som jag borde göra men jag ska ändra pa det, verkligen verkligen ändra pa det. Gör det du ocksa !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar