söndag 14 augusti 2011

Taking life in the second level

Hej, Bloggen!!

Idag är jag inte på humör plus det kalla regniga vädret gör man en deprimerad. Jag sitter många timmar framför min dator därför att det är där jag gör nästan alla mina ärende.
Ska snart börjar studera den 22: agusti och tyvär blir det ingen mäklare ännu för att jag måste plugga gymnasie betyg som jag har missat hela de tre åren, efteråt blir det mäklare på högskolan. Det skulle inte behöva vara så här mycket och långa år att studera om jag studerar ett yrkesutbildning som finns gymnasiet tex. Men jag vill inte ha ett " vanlig" jobb. Jag är jätte trött och less på att jobba med ett jobb som man inte ens gillar eller intresserar av. Så tar det 6 år sammalagt tills jag når mitt mål så gör jag det även om jag blir 30 så gör jag det. Jag gör allt för att slippa vakna på morgonen och jobba i restaurangen och serverar mat eller jobbar på kundtjänst etc. Ne man lever bara engång och man har bara en chans i livet att visa vad du kan och få det du vill. Det synd bara att jag hoppade av gymnasiet men det spelar ingen roll jag har ändå gjort det mesta, bott utomlands fram och tillbaka, festat 4-5ggr i veckan och bara fått 2-3 timmar sömn och jobbar dagen efter. lev livet, haft egen lägenhet med min bästa vän Daria, träffa många människor, roadtrip med tjejerna ja och massa massa massa saker som jag inte behöver nämna här. Och jag är faktiskt helt nöjd och klart. Nu när jag ska börja studera kommer inte jag tänka " jag gjorde aldrig det här" utan been there done that!.

Första termin jag kommer plugga från 22:a agusti-16 december heltid.
1:a 5 veckor - Svenska A och spanska steg 1
2:a Matte a och religion a

Andra kurser som jag kommer välja tills jag når slut poäng för gymansiet 2350p är :
DET OBLIGATORISKA:

  1. Svenska A
  2. Svenska B
  3. Matte A
  4. Engelska A
  5. Samhällskunska A
  6. Naturvetenskap A
  7. Religion A = Totalt 600p
MINA VALDA KURSER:
  1. Matte B
  2. Matte C
  3. Filosofi A
  4. Geografi A
  5. Geografi B
  6. Historia A
  7. Historia B
  8. Historia C
  9. Pyskologi A
  10. Psykologi B
  11. Engelska B
  12. Engelska C
  13. Spanska steg 1 -4 400p
  14. Finansiering och kalkylering
  15. Marknadsföring
  16. Personlig försäljning
  17. Datorkunskap
  18. Etik och livsfrågor
  19. Medicinsk grundkurs
  20. Dietik och dietmatlagning
Snart ska jag till Barcelona några veckor kvar :D:D!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar