söndag 7 augusti 2011

Live life as if nothing is a miracle and live life as if everything is a miracle

Då var redan helgen slut och en ny vecka börjar imorgon. För mig är det ingen skillnad alls. Jag skiljer inte på natt och dag (förutom att man får sova på kvällen och att det är mörk förstås) och om det är en onsdag eller en lördag. Sist jag kände skillnaden mellan vardag och helg var den 22:a juli innan jag kom hit på semester. Det kändes som att det var ett år sen men ändå inte. Just nu allting är på samma nivå.

Den här veckan är jag "hemmafru". Min pappa åker på sitt sista eller näst sista jobb där borta i Kiruna i 7 dagar sen åker hem och vara hemma i 7 dagar igen. Egentligen så jobbar han minst av alla 14 dagar i månaden 12hr/per dag. Han slipper i alla fall att göra imorgon blir tåg från Nässjö till Stockholm sen flyg till Kiruna. Snart blir det Hongkong för han Härligt!.

Mamma är fortfarande på sjukhuset 11 dagar nu. Dom gjorde en operation igår och det var lyckats. De öppnade hela magen ner. Får se hur länge hon behöver ligga där.
Så mitt jobb denna veckan tills min pappa kommer tillbaka om 7 dagar blir det VAKNA 8 på morgonen för att gå ut med hunden. Kl 13:00 ska jag till studievägledning har tid där. Kommer hem käkar lunch sen går ut med hunden runt 14:30 och sen åka till Eksjö sjukhus för att besöka mamma. Jag bara önskar att jag har körkort så jag kan köra ditt istället.

Snart ska jag gå och lägga mig ska bara ringa och prata med pojkvännen som sover där hemma i Barcelona.

Godnatt på er!


Ps: bild på mig när jag var liten...Helt otroligt att man har förändrat mycket!.Vad tycker ni? känner ni igen mig?

One love,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar